Меню Закрити

Соціалізація дитини з особливими потребами в дитячому колективі

Залученість дітей з особливими потребами до освітнього середовища передбачає розвиток їх соціальних навичок, за допомогою яких вони зможуть, як мінімум – бути прийнятими соціумом, як максимум – знайти друзів і реалізуватися в професії.чііі

Тож, за які дії відповідає команда супроводу і яким має бути освітній простір?

Я умовно поділила етапи підготовки до інтеграції дитини в освітній простір на три рівні: підготовку до початку занять, під час та в позаурочний час, бо інклюзія – усестороння робота самого суспільства задля суспільства.

На етапі підготовки акцентуємо увагу на:

  • комфортному перебування в закладі. Середовище має бути безпечним та не повинно заважати пересуванню;
  • обов’язковий этап – підготовка батьків інших учнів. Інформацію про те, що з їх дітьми буде вчитися дитина з особливостями необхідно донести якомога раніше.

Під час навчання необхідно:

  • обов’язково залучати дітей до ігрової діяльності – це розвиває толерантність у нормотипових дітей і вчить спілкуванню дітей з ООП;
  • діти дуже гарно розрізняють навіть приховані емоції. Змініть ставлення до інклюзії, починаючи з себе.

В позаурочний час буде корисним:

  • підтримувати дитину у розвитку її захоплень. Хто знає, можливо – це справа усього його життя;
  • вчити дитину бути членом команди в шкільному театрі, чи інших факультативах. Навіть, якщо спочатку це буде дуже складним процесом, через деякий час та завдяки Вашим старанням результат буде отримано.

©Анастасія Мотлохова