Соціалізація дитини з особливими потребами в дитячому колективі
Залученість дітей з особливими потребами до освітнього середовища передбачає розвиток їх соціальних навичок, за допомогою яких вони зможуть, як мінімум – бути прийнятими соціумом, як максимум – знайти друзів і реалізуватися в професії.чііі
Тож, за які дії відповідає команда супроводу і яким має бути освітній простір?
Я умовно поділила етапи підготовки до інтеграції дитини в освітній простір на три рівні: підготовку до початку занять, під час та в позаурочний час, бо інклюзія – усестороння робота самого суспільства задля суспільства.
На етапі підготовки акцентуємо увагу на:
- комфортному перебування в закладі. Середовище має бути безпечним та не повинно заважати пересуванню;
- обов’язковий этап – підготовка батьків інших учнів. Інформацію про те, що з їх дітьми буде вчитися дитина з особливостями необхідно донести якомога раніше.
Під час навчання необхідно:
- обов’язково залучати дітей до ігрової діяльності – це розвиває толерантність у нормотипових дітей і вчить спілкуванню дітей з ООП;
- діти дуже гарно розрізняють навіть приховані емоції. Змініть ставлення до інклюзії, починаючи з себе.
В позаурочний час буде корисним:
- підтримувати дитину у розвитку її захоплень. Хто знає, можливо – це справа усього його життя;
- вчити дитину бути членом команди в шкільному театрі, чи інших факультативах. Навіть, якщо спочатку це буде дуже складним процесом, через деякий час та завдяки Вашим старанням результат буде отримано.
©Анастасія Мотлохова